Communicatieplan

Om alles op rolletjes te laten lopen hebben wij een promotieplan, die werknemers aanspreekt om deel te nemen.

Waarom een promotieplan?

We hebben het helaas maar al te vaak gezien op evenementen waar wij een dienst mochten leveren. Iedereen staat te popelen van start te gaan. Er zijn talloze stands vol met interessante informatie en nog enthousiastere mensen om al jouw vragen te beantwoorden. De workshops blijven leeg en de soep wordt langzamerhand koud.

”Ze komen vast zo. We hebben iedereen gemaild!..”

Het is ontzettend zonde van de tijd, de energie en moeite die is gestoken in het organiseren van het evenement. 

Het promoten van jouw evenement is lastiger dan je denkt. Met de overload aan informatie die iemand vandaag de dag te verduren krijgt, is het vaak lastig om iemand zijn aandacht te trekken en te bewegen om iets te doen. Met een mailtje of enkele flyer kom je er niet meer.

Daarom is het belangrijk om een goed plan klaar te hebben om jouw werknemers te informeren over wat er allemaal te doen is op jouw vitaliteitsdag. En aan te sporen aan zo veel mogelijk activiteiten mee te doen.

Van no-show naar showtime!

Elke organisatie is anders. Daarom helpen wij jou meedenken met het stellen van doelen en het maken van een promotieplan dat hierop aansluit.

Hoe doen we dit? We sparren hoe we jouw collega’s het beste kunnen prikkelen. Door ze een “offer-they-cant-refuse” te geven, een unieke activiteit die ze écht niet willen missen. Door te promoten op plekken waar collega’s er niet omheen kunnen. Door een centrale kick-off om de maandag goed te beginnen!

Indirect promoten we ook door de activiteiten af te stemmen op het publiek. Bootcampen jullie al elke week? Wellicht is het dan tijd voor een pittige clinic door een (oud-) Marinier. Wellicht werken jullie ploegendiensten en is er weinig tijd voor ontspanning? Dan houden we het laagdrempelig met korte activiteiten waar iedereen wel tijd voor kan maken.

Eerlijk is eerlijk: Zelfs met het beste promotieplan is niet iedereen te motiveren.

Het is daarom ook niet de intentie om iedereen te forceren om mee te doen aan het evenement. We willen de mensen bereiken die gemotiveerd zijn om inzicht te krijgen in hun leefstijl en open staan voor positieve verandering hiervan.

Misschien ben je toevallig op deze pagina gekomen en huur je ons niet in. Jammer. Dan zijn hier toch nog wat gratis tips voor het promoten van jouw event:

  • Maak gebruik van promotie waar werknemers niet omheen kunnen.
  • Geef ze een ‘offer-they-can’t refuse’. Een lokkertje, of activiteit die je niet wilt missen!
  • Gebruik een combinatie van online & offline promotie.
  • Benadruk dat medewerkers best het werk mogen neerleggen om gebruik te maken van de aangeboden activiteiten.